Vårt arbete att bidra till våra kunders utveckling
Processpumpars hållbarhetsarbete skapar störst nytta i samarbete med våra kunder.
Vårt bidrag till hållbar utveckling
Fokusområde K7
Att medvetandegöra kunder & konsumenter
Framgångsrika kunder
Vi når framgång genom våra kunder. Den största nyttan skapar vi genom att bidra till våra kunders utveckling. Med vår kompetens och engagemang säkerställer vi att vi ger våra kunder de bästa förutsättningarna att nå sina mål.
Hållbarhetsmål
- NKI >90%
- Öka andel kunder som har hållbar utveckling som viktig del i sin upphandling istället för att fokus ligger på pris.
- Under 2022, identifiera 20 kunder med hållbar utveckling som en viktig del i sin upphandling.
- Under2023 ska alla prospekts och kunders syn på hållbar utveckling vara identifierad. De som anser att hållbar utveckling är strategiskt viktigt är våra fokuskunder och prospekt.
Aktiviteter
- Att komma in i tidigt läge i kunds projekt för att kunna kirurgiskt anpassa applikation och lösning för hållbarhet.
- Skapa presentationer, offermallar, verktyg och intern kunskap för att kunna identifiera kunders utmaningar och kunna motivera våra hållbara lösningar.
- Utbilda och utveckla vår personal för att kunna medvetandegöra våra kunder om behov och lösningar för hållbar utveckling
Skapade värden
- Engagerade och välmående medarbetare
- Kompetensutveckling
- Minskad energiförbrukning
- Minskat CO2 avtryck
- Förbättrad livslängd och driftsäkerhet (MTBF))
- Hållbar ekonomi för våra kunder
- Lönsamhet för Processpumpar.